Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych
na sprzedaż pojazdów
Spis treści:
Podstawa prawna przeprowadzenia Aukcji internetowej. 3
Przedmiot Aukcji internetowej. 3
Warunki i zasady uczestnictwa w Aukcji internetowej. 3
Opcja pod nazwą „Twoja Oferta”. 5
Opcja pod nazwą „KUP TERAZ”. 6
Wydanie Pojazdu/Pakietu pojazdów i zasady odpowiedzialności. 7
§1.
§2.
Użyte w treści Regulaminu określenia oznaczają:Aukcja internetowa - procedura prowadząca do wyboru Nabywcy za cenę najbardziej korzystną dla Banku;
§5.
1. Ogłoszenie o Aukcji internetowej podawane jest do publicznej wiadomości nie później niż na 5 dni kalendarzowych przed wyznaczonym dniem Aukcji internetowej na stronach internetowych Firmy organizującej Aukcję internetową oraz poprzez:
a. wywieszenie ogłoszenia w siedzibie Banku lub
b. wywieszenie ogłoszenia w siedzibie Firmy lub
c. zamieszczenie ogłoszenia w prasie lokalnej lub
d. ogłoszenie na stronie santanderconsumer.pl
Informacje o ogłaszanych Aukcjach internetowych podawane są również do wiadomości Uczestników innych Aukcji internetowych zarejestrowanych na portalach aukcyjnych prowadzonych przez Firmę, na adres e-mail podany w Formularzu rejestracyjnym Uczestnika, pod warunkiem wyrażenia zgody na ich otrzymywanie.
2. W ogłoszeniu o Aukcji internetowej podaje się:
1. informację o Banku jako organizatorze Aukcji internetowej wraz z pełnymi danymi rejestrowymi;
2. informację o Firmie działającej na rzecz Banku i wspomagającej techniczną stronę organizowanej Aukcji internetowej wraz z pełnymi danymi rejestrowymi Firmy;
3. informację o miejscu, terminie, przedmiocie i formie Aukcji internetowej;
4. informację o miejscu i terminach, w których można oglądać Pojazdy stanowiące przedmiot Aukcji internetowej;
5. informację o stronie internetowej, na której dostępne są szczegółowe warunki Aukcji internetowej obejmujące w szczególności: dane Pojazdów będących przedmiotem Aukcji internetowej i ceny wywoławcze (dotyczy Aukcji internetowej). W ogłoszeniu o Aukcji internetowej mogą być zamieszczane także inne, niż wskazane wyżej informacje dotyczące Aukcji internetowej.
3. W Aukcji internetowej mogą brać udział podmioty będące Uczestnikami..
4. W Aukcji internetowej Pojazdów pochodzących z windykacji lub dobrowolnie oddanych przez kredytobiorców lub pożyczkobiorców nie mogą uczestniczyć:
1. osoby wchodzące w skład Komisji aukcyjnej;
2. Firma, Windykatorzy, rzeczoznawcy współpracujący z Bankiem;
3. pracownicy firm współpracujących z Bankiem w zakresie świadczenia czynności związanych z windykacją Pojazdów tj. przewozów Pojazdów, przechowywania Pojazdów;
4. Członkowie Zarządu Banku, Członkowie Rady Nadzorczej Banku, Pracownicy PW.
5. W Aukcji internetowej Pojazdów pochodzących z gospodarki własnej Banku nie mogą uczestniczyć:
1. osoby wchodzące w skład Komisji aukcyjnej;
2. Firma i rzeczoznawcy współpracujący z Bankiem;
3. Członkowie Zarządu Banku, Członkowie Rady Nadzorczej Banku, Dyrektor Departamentu Administracji, Pracownicy Banku, w których zakresie obowiązków służbowych pozostaje obsługa floty samochodowej Banku, Pracownicy Działu Zakupów Banku.
6. Uczestnik przystępując do Aukcji internetowej na zakup Pakietu pojazdów zobowiązany jest licytować wszystkie Pojazdy wchodzące w skład pakietu.
W przypadku licytacji tylko pojedynczych Pojazdów z pakietu przez wszystkich Uczestników danej Aukcji internetowej, Aukcję internetową uważa się za zakończoną wynikiem negatywnym.
7. Bank może odwołać Aukcję internetową przed rozpoczęciem Aukcji, z zastrzeżeniem, że informacja o odwołaniu Aukcji internetowej powinna zostać podana do wiadomości publicznej niezwłocznie, w sposób wskazany w § 5 ust. 1 Regulaminu. Bank może również, w uzasadnionych przypadkach, wycofać Pojazd z Aukcji internetowej, z zastrzeżeniem, że informacja o wycofaniu Pojazdu z Aukcji internetowej powinna zostać podana do wiadomości publicznej, w szczególności Nabywców biorących udział w licytacji danego Pojazdu.
8. Aukcję internetową przerwaną z powodu awarii technicznej uniemożliwiającej dalsze jej kontynuowanie Bank pozostawia bez rozstrzygnięcia, jednocześnie wyznaczając termin powtórzenia aukcji i podając informacje o powtórzeniu Aukcji internetowej do wiadomości publicznej, w sposób wskazany w § 5 ust. 1 powyżej.
§6.
1. Do momentu zakończenia licytacji Bank ma prawo uruchomić opcję pod nazwą „Twoja Oferta”, o czym Bank poinformuje w ogłoszeniu o Aukcji internetowej
w sposób wskazany w § 5 ust. 1 Regulaminu.
2. Złożona przez Uczestnika Oferta nabycia Pojazdu/Pakietu pojazdów za pomocą „Twojej Oferty” stanowi Ofertę w rozumieniu art. 66 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) i będzie rozpatrywana przez Bank tylko wówczas gdy:
1. Pojazd/Pakiet pojazdów objęty „Twoją Ofertą” nie został wylicytowany podczas Aukcji internetowej zgodnie z zasadami, o których mowa w § 7 Regulaminu
albo
2. Uczestnik, który złożył najwyższą Ofertę na Pojazd/Pakiet pojazdów objętych „Twoją Ofertą” nie wpłacił ceny zgodnie z warunkami Regulaminu i Bank nie zawarł umowy sprzedaży z uwzględnieniem postanowień § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu.
3. O przyjęciu złożonej Oferty w opcji „Twoja Oferta”, Firma informuje Uczestnika, który złożył najwyższą Ofertę w terminie do 14 dni kalendarzowych od zakończenia Aukcji internetowej przeprowadzonej zgodnie z zasadami, o których mowa w § 6 Regulaminu. Informacja o przyjęciu Oferty przesyłana jest na adres e-mail Uczestnika podany w Formularzu rejestracyjnym.
4. Jeżeli kilku Uczestników korzystających z opcji pod nazwą „Twoja Oferta” zaproponowało tę samą cenę, Bank przyjmie Ofertę Uczestnika, który złożył ją jako pierwszy.
5. Postanowienia § 5, § 9, § 10, § 11 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
a. odstąpić od zawartej umowy sprzedaży;
b. podjąć decyzję o niedopuszczeniu tego Uczestnika do kolejnych Aukcji internetowych organizowanych przez Bank.
7. Wydanie Pojazdu/Pakietu pojazdów nastąpi w lokalizacji wskazanej w opisie każdego Pojazdu/Pakietu pojazdów.
8. Cena osiągnięta w licytacji albo zaproponowana w zaakceptowanej przez Bank Ofercie stanowi cenę brutto nabycia Pojazdu/Pakietu pojazdów.
9. Koszty zawarcia umowy sprzedaży i odbioru Pojazdu/Pakietu pojazdów ponosi Nabywca.
10. Jedyną akceptowalną przez Bank formą płatności ceny sprzedaży jest przelew bankowy na numer konta wskazany w zawiadomieniu wysyłanym przez Firmę informującym Uczestnika o wygranej licytacji lub przyjęciu Oferty.
§11.
1. Bank jest administratorem danych osobowych Nabywców w procesie organizacji Aukcji internetowych. Pełne dane informacyjne dotyczące Banku jako administratora danych Nabywców zostały przedstawione w Załączniku nr 3 do niniejszego Regulaminu.
2. Firma jest administratorem danych osobowych Uczestników w procesie organizacji Aukcji internetowych.Pełne dane informacyjne dotyczące Firmy jako administratora danych Uczestników zostały przedstawione w Załączniku nr 4 do niniejszego Regulaminu.
3. Uczestnikom Aukcji internetowej przysługuje prawo składania reklamacji. Adresem właściwym do składania przez Konsumenta reklamacji jest adres wskazany w danych rejestrowych w § 2 pkt 2 Regulaminu.
4. Reklamacje w zakresie czynności związanych z przeprowadzeniem Aukcji internetowych z dopiskiem „Aukcja internetowa z dnia (data zakończenia Aukcji internetowej) „mogą być składane do Banku przez cały czas trwania Aukcji internetowej, jednak nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia licytacji, zaś w przypadku opcji pod nazwą „Twoja Oferta”, „KUP TERAZ” w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Uczestnika przez Firmę
o rozpatrzeniu jego Oferty przez Bank. O dacie złożenia reklamacji decyduje data stempla pocztowego (w przypadku nadania reklamacji w Urzędzie Pocztowym), data złożenia reklamacji (w przypadku złożenia reklamacji osobiście) lub data wysłania wiadomości na adres e-mail.
5. Reklamacja w zakresie czynności związanych z przeprowadzeniem Aukcji internetowych powinna zawierać imię, nazwisko i adres do korespondencji Uczestnika, numer Aukcji internetowej, której dotyczy reklamacja oraz wskazanie jakie działanie lub zaniechanie Banku lub Firmy jest przedmiotem reklamacji.
6. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Uczestnik zostanie poinformowany pisemnie w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji przez Uczestnika.
7. Przy rozpatrywaniu reklamacji Bank opiera się na treści niniejszego Regulaminu. Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje postępowanie reklamacyjne prowadzone przez Bank.
8. Zasady zgłaszania i rozpatrywania reklamacji określone w Regulaminie w żaden sposób nie ograniczają prawa Uczestnika do wystąpienia z roszczeniem do właściwego sądu powszechnego.
9. Nabywcy, który nie jest Konsumentem w rozumieniu Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta ( U. 2014, poz. 827), nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży. Nabywcy będącemu Konsumentem w rozumieniu ww. Ustawy przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie przez Konsumenta Pojazdu/ostatniego z Pojazdów wchodzących w skład Pakietu pojazdów. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu, zaś do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Pojazdu/Pakietu pojazdów.
§12.
Załącznik do niniejszego Regulaminu stanowi: